SİHİR TARİHİ DERSİ KURALLARI
* Dersi sabote etmek, kati suretle yasaktır.
* Ders rpg'lerinde, kendi içinizden bana karşı söyleyeceğiniz şeyler önemli değildir fakat bunu sözlü olarak söylerseniz dikkat edilecektir.
* Ders rpg'leri en az 30 satır olmalıdır.
* Rp'lerinizde gereken şeyler; betimleme, anlatım, uzunluk, renk ve paragraf düzeni, imla düzeni ilaveten kurgudur. Bilgilerinize.
DERS RP'leriniz aşağıdaki şekilde puanlanacaktır;
#Betimlemeler: 20/100
#Anlatım: 20/100
#Uzunluk: 15/100
#Renk ve Paragraf Düzeni: 10/100
#İmla Düzeni, 10/100
#Kurgu, 15/100
= 100 puan.
PÜF NOKTALAR:
* Betimlemelerde, çoğu profesörün aksine "edebi" betimleme istiyorum. Ruhsal durumunuzu klavyenize dökün. Bir ders rp'si hiç söz olmadan bile geçebilir. Unutmayın ki, betimlemeler rp'nin özüdür.
* Anlatım ise, ifade etme kuvvetinizdir. Betimlemeler edebi olacak, fakat sıkmayacak, basitleşmeyecek de. İşte bu dengeyi sağlayabilen kişiler nazarımca rp konusunda gelişmeye en açık kişilerdir.
* Uzunluk belirttiğim gibi en az 30 satır olmalı, 30 satır olması için fontları büyütmenizi kabul edemeyeceğim takdir edersiniz ki. Uzunluk, her ne kadar önemsiz gibi gözükse de, sizi bir şeylere zorlayarak rp'nin kalitesini arttırır ve betimlemeleri sıklaştırır.
* Renk ve Paragraf Düzeni, elbette ki renk ve paragraf düzeni de oldukça önemlidir. Göze batan, büyük, renk cümbüşü hâlindeki rp'ler göz yorar, lunapark hissi verir. Tek renk rp'ler de, kabul edilemez elbette. Dikkat, tek gereken bu. Ayrıca, bir de özen var.
* İmla Düzeni, son zamanlarda en dikkat ettiğim şeylerden biri oluvermiştir imla düzeni ve yazım yanlışları. Unutulan güzel dilimizi ne Araplaştırmaya, ne Farslılaştırmaya ne de İngilizlişletirmeye gerek yok. İroni cümleler, yazım yanlışları, noktalama işaretleri yıllardır okullarda gördüğünüz bir konu. Ayriyeten bir çaba sarf etmeniz gerektiğini düşünüyorsanız, edebiyata ağırlık vermelisiniz.
* Ve son olarak kurgu. Kurgumda ders saatini 15.00 olarak belirlediğim takdirde, bir öğrencinin saati es geçmesi yahut atarak 18.00 demesi, kurgunun akışını bozar. Ders algısının dışında hareketler kurguyu bozar. Bu kısım yaratıcılığınız ve ilk mesajdaki dikkatiniz.